Працюємо з молодими педагогами

Погоджую                                                                                            Затверджую:
Голова ПК ДНЗ №34                                                                         Завідувач ДНЗ №__
__________(ПІП)                                                                               __________  (ПІП)
 01.09.2014р.                                                                                            01.09.2014р.

Положення про наставництво

1. Загальні положення
1.1.   Наставництво — це одна з форм підвищення кваліфікації молодих вихователів, які мають стаж роботи до трьох років або потребують методичної допомоги, та новопризначених вихователів навчального закладу.
1.2.   Наставник у навчальному закладі — людина з високою творчою активністю, зі своїм баченням проблем навчально-ви ховного процесу, з високими результатами особистої практичної діяльності.
1.3.   Результатом методичної роботи наставника є формування творчої активності, розвитку ініціативи молодого педагога, підвищення його авторитету.
2. Завдання та напрями діяльності
2.1.    Основними завданнями наставника навчального закладу є планування та здійснення заходів разом із молодим (малодосвідченим або новопризначеним) вихователем (далі — молодим спеціалістом), а саме:
планування та здійснення разом із молодим спеціалістом заходів із поглиблення його педагогічних знань, методології навчання, вивчення директивних матеріалів, документів Міністерства освіти і науки України;
поглиблення науково-теоретичної підготовки та методики роботи, поповнення знань із психолого-педагогічного  напрямку діяльності;
допомога молодому спеціалісту в розв’язанні конкретних проблем щодо методики виховної роботи.
2.2.   Основні напрями роботи наставника навчального закладу:
організація індивідуальних консультацій, занять, на яких здійснюється моделювання та обговорення запропонованих моделей занять, виховних заходів, виготовлення зразків дидактичних матеріалів під керівництвом наставника;
взаємовідвідування занять та навчально-виховних заходів із обов’язковим подальшими обговоренням та корекцією діяльності молодого спеціаліста;
участь в методобєднаннях;
консультування молодого спеціаліста щодо організації навчально-виховного процесу.
3. Організація роботи
3.1.  Наставників молодих спеціалістів призначають наказом по навчальному закладу.
3.2.   Роботу наставників контролює заступник вихователь-методистабо педагог, до посадових обов’язків якого включено цей напрям роботи.
4. Права та обов’язки наставника
4.1.   Наставник має право вносити корективи та давати поради щодо методики проведення занять та узгодження планів.
4.2.   У разі потреби має право на незаплановане відвідування занять, або інших навчально-виховнихзаходів, режимних моментів.
4.3.   Наставник зобов’язаний надати молодому спеціалісту методичну допомогу щодо складання календарних планів.
5. Права та обов’язки молодого спеціаліста
5.1.   Молодий спеціаліст має право звернутися за порадою чи допомогою до наставника, вихователя-методиста, або завідувача ДНЗ.
5.2.   Молодий спеціаліст зобов’язаний:
виконувати основні положення спільного плану взаємодії з наставником;
відвідувати семінари, тренінги, майстер-класи, які проводять вихователі навчального закладу;
опановувати методику виховання, вивчати досвід педагога-наставника, інших колег.
6. Документація
Педагог-наставник разом із молодим спеціалістом розробляють та систематично ведуть таку документацію:
плани , конспекти занять;
план самоосвіти молодого спеціаліста;
план відвідування молодим спеціалістом семінарів, тренінгів, практикумів, майстер-класів тощо;
матеріали самоаналізу та самооцінки особистої діяльності молодого спеціаліста.
7. Керівництво діяльністю
Керують спільною діяльністю педагога-наставника та молодого спеціаліста вихователь-методист ДНЗ.
                                                                


План роботи школи молодого вихователя

пп.
Зміст роботи
Форма реалізації
Термін
Відповідальний
1.
Призначення наставників молодим спеціалістам:

наказ
вересень
Завідувач

2.
Забезпечення молодого педагога науково-методичною літературою, відповідними методичними матеріалами, рекомендаціями з різних розділів БКДО
методична допомога, самоосвіта
вересень
Вихователь-методист
3.
Вивчення пошуково-дослідницьких якостей, реальних професійних можливостей, потреб та запитів молодого спеціаліста
діагностика
жовтень
Вихователь-методист
4.
Складання індивідуального плану входження в професію
планування
жовтень
Наставники
5.
Взаємовідвідування занять, режимних моментів
корекційна робота
протягом року
Наставники
6.
Бесіди щодо застосування конкретних методик організації і проведення різних видів роботи з дітьми групи раннього віку
консультування
1р. на 2 місяці
Наставники
7.
Плануємо роботу з сім’єю
рекомендації
листопад
Наставники
8.
Спільне моделювання системи занять та режимних моментів
майстер-клас
грудень,
січень
Наставники, вихователь-методист
9.
Залучення педагога-початківця до методичної і громадської роботи
методичний діалог
постійно
Завідувач, вихователь-методист
10.
Відвідування відкритих занять в ДНЗ, Днів відкритих дверей, презентацій досвіду, методичних марафонів в дошкільних навчальних закладах міста
презентація досвіду роботи
за планом
молоді спеціалісти


 


Опитувальник для вихователя-початківця

1. Чи задоволені Ви своєю роботою? Чому? _________________________________________
_______________________________________________________________________________

2. Що Ви найбільше цінуєте у своїй професії? _______________________________________
_______________________________________________________________________________

3. З якими труднощами стикаєтесь у своїй роботі:
·         при проведенні занять, окремих режимних моментів — _____________________
_____________________________________________________________________
·         у стосунках з вихованцями, їхніми батьками, колегами по роботі — ___________
_____________________________________________________________________
·         в організації самостійної діяльності дітей — _______________________________
_____________________________________________________________________

4. Якої допомоги потребуєте найбільше? __________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

5. Що Ви думаєте про освітні програми для дошкільників? ___________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

6. Завдання якого розділу програми, на Вашу думку, найважче реалізувати у роботі з дітьми та у якій формі Ви хотіли б отримати методичну допомогу з цього розділу (семінар, семінар-практикум, консультація тощо)? __________________________________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

7. Кого Ви хотіли би бачити своїм наставником? Чому саме цю людину? ________________
_____________________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________

8. Як Ви оцінюєте свої стосунки з членами педагогічного колективу? ___________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

9. Які завдання ставите перед собою на найближчий час? ____________________________
______________________________________________________________________________
______________________________________________________________________________

Дякуємо за співпрацю!









Немає коментарів:

Дописати коментар